Skip to content

WIJ ZIJN CLEVERGIG.

Aangenaam kennis te maken! clevergig is opgericht in 2016 met het idee dat ad hoc personeelsplanning zo eenvoudig mogelijk moet zijn. Ondertussen zijn we een volwassen SaaS bedrijf met een ijzersterk team en tools voor bliksemsnelle ad hoc planning, eenvoudige urenregistratie en foutloze facturatie. Dagelijks gebruiken meer dan 175 bemiddelings- en uitzendbureaus en 10.000 flexwerkers ons product naar tevredenheid.
Sinds juni 2023 is clevergig onderdeel van de Visma familie. Lees het nieuwsbericht hier!

Wat wij doen

Wij helpen ambitieuze bemiddelaars in alle vormen en maten om sneller, verder te groeien. 

Onze overzichtelijke en snelle software helpt je ad hoc planning in een handomdraai sluitend te krijgen.
Gebruiksvriendelijkheid en eenvoud hoog in het vaandel staan bij clevergig. Hierdoor ben je snel op gang, en kun je makkelijk groeien.

KENNISMAKING

Calendar

175+ bureaus groeien door met clevergig 🚀:

Hoe wij jou helpen kiezen

Bij clevergig houden we van eenvoud; daar vertellen we zo meer over. Het is voor jou als klant belangrijk dat je de juiste leverancier uitkiest. En voor ons belangrijk dat we met de juiste klanten in zee gaan. Daarom hebben we, om een keuze voor clevergig zo makkelijk en effectief mogelijk te maken een vast process ontwikkeld.  Zo houden we het voor iedereen overzichtelijk.  Dat process bestaat meestal uit de volgende stappen:

1
Ontdekkingsfase

Allereerst bekijken wij of we een goede match zijn. Dat dan wij doormiddel van een kennismaking. Hierin bespreken we wat voor type bureau jullie zijn. Vervolgens kijken we naar jullie uit

2
RondleidingDe info in de kennismaking nemen we mee naar stap 2: een rondleiding. Tijdens een persoonlijke rondleiding laten we alles van clevergig zien. Uiteraard alleen datgeen wat relevant is voor jouw situatie. 
3
toezeggingNa een degelijke opvolging (plus evt extra rondleiding / presentatie) wordt het tijd om knopen door te hakken. Wij helpen je de juiste business te vormen, zodat je een weloverwogen beslissing kunt nemen.
4
ONBOARDINGNu begint het pas echt. Ons Customer Success team helpt je aan boord met een persoonlijke aandacht. Ervaar de toegevoegde waarde, en groei door met je bedrijf.

Onze kernwaarden

Wij bij clevergig hebben drie kernwaarden die we in acht houden bij iedere keuze die we maken. Of dit nou gaat over keuzes voor onze klanten, intern voor medewerkers, of over samenwerkingen met partners. Eenvoud, klanten obsessie en vrijheid, staan altijd centraal. 

Eenvoud

Het runnen van een bedrijf én het leven is al complex genoeg. Daarom is eenvoud is een waarde die terugkomt in alles wat wij doen. We stellen onszelf de vraag bij ontwikkeling van ons product; kan dit eenvoudiger? Hierdoor helpen wij klanten om zo snel mogelijk het doel te bereiken: meer diensten vullen. Verder komt eenvoud ook terug in de manier waarop clevergig werkt.

Klant obsessie

Jouw succes als klant is onlosmakelijk verbonden met ons eigen succes. Daarom beginnen nieuwe ideeën met onze klant in het hoofd. Vanuit daar vloeit onze productontwikkeling voort. Wij luisteren actief naar klant feedback en staan altijd voor ze klaar. Dit zullen onze klanten beamen; 80% van onze klanten bevelen ons aan collega's, kennissen en familie's aan.

Vrijheid

Wij geven onze klanten de tools om impact te maken. Bij ons team net zo; iedereen krijgt de tools om hetgeen ze willen doen goed te doen. Met intrinsieke motivatie en de juiste doelstellingen geloven we dat de juiste elementen er zijn om goed werk te leveren. Wanneer en hoe je dat doet ben je vrij in om zelf te bepalen. Of jij nou vanuit Zuid-Afrika werkt, of vanuit Zuid-Limburg.

Dit zijn wij

Charlotte Loop Senior Account Executive
Danique Seelen Product & Operations Lead
Dmytro Shishko Frontend Engineer
Eliza Saftyuk Content Marketer
Bas Keijzer CUSTOMER SUCCESS MANAGER
Andrii Nasadchuk Backend Engineer
Liam Van Eynde Daily Success Manager
Yurii Ivanchenko Backend Engineer
Bohdan Bondaruk Quality Assurance Engineer
Oleksandr Iatseniuk Frontend Engineer
Ivan Arakcheiev Backend Engineer

Onze geschiedenis

  • 2016

    clevergig is gelanceerd! 🚀 Met een eerste ronde van funding om het concept van clevergig te valideren. Met een concept anders dan vandaag, werd clevergig opgericht als marktplaats voor ZZP'ers en horeca bedrijven. Daarnaast zijn wij gekozen uit 400 Europese startups om deel te nemen aan Startupbootcamp.
  • 2017

    Onze deelname aan Startupbootcamp was een succes. Hierdoor is er een nieuwe focus op SaaS planning software voor uitzend- en bemiddelingsbureaus. Dit is manier hoe clevergig vandaag nog steeds werkt. Om de nieuwe focus en de ontwikkeling daarvan, te financieren is er een tweede ronde van funding opgehaald. 2017 is het jaar waarin de eerste bureaus kiezen voor clevergig.
  • 2018

    Product Market fit! Anders gezegd: we hebben als clevergig een goed beeld gevormd van onze ideale klant en het probleem dat we kunnen helpen oplossen. Meer en meer bureaus weten ons te vinden en wij hen. Ons team groeit ook gestaag en we investeren veel tijd en energie in het verder uitbreiden en verbeteren van onze ad hoc planning software.
  • 2019

    In alle opzichten gaat het goed. We zien een verdriedubbeling ten opzichte van vorig jaar in:

    • Aantal diensten gevuld
    • Omzet
    • Personeel

    Met een blijvende investering in het product, maar een bewuste keuze om geen externe funding op te halen. We staan vanaf dit jaar écht op eigen benen: winstgevend, cash flow positief.

  • 2020

    Met COVID-19 was het voor iedereen een rollercoaster, ook voor ons. We hebben ons hier goed doorheen geslagen, dankzij onze klanten en partners. Met 50% groei in omzet en inmiddels een team van 9 zijn we door de grens van 500.000 gevulde diensten gebroken. Verder hebben de eerste stappen gezet naar een verbreding van onze marktbenadering. Zo willen we alle bedrijven helpen die te maken hebben met on-demand planning. Niet enkel uitzend- en bemiddelingsbureaus. Tenslotte hebben we de bewuste keuze gemaakt om als primair op afstand en asynchroon te werken.
  • 2021

    Tijd voor een break-out! 🙌 Ons team groeide van 9 naar 15, onze omzet groeide met bijna 80% en we passeerden de grens van 1.000.000 diensten. Ook zetten grote stappen in het verder professionaliseren van onze dienstverlening. Zodat ons product nog stabieler en gebruiksvriendelijker werd. Denk daarbij ook aan de mogelijkheden tot integraties en het koppelen met partners van clevergig. Eind 2021 hebben we onze plannen afgerond voor het nieuwe jaar. En die zijn behoorlijk ambitieus: doorgroeien en blijven investeren in het product. Met een doel in het achterhoofd: onze klanten nog beter helpen in hun uitdagingen van ad hoc planning.

  • 2022

    Zonder twijfel ons meest uitdagende en tegelijkertijd een succesvolle jaar. Een jaar van tegenstellingen. Ons team is uitgegroeid tot 21 geweldige mensen, waarvan 13 uit Oekraïne. De Russische invasie heeft niet alleen een grote impact gehad op ons bedrijf, maar ook op het leven van onze medewerkers. Desalniettemin hebben we snel een manier gevonden om iedereen te ondersteunen en ervoor te zorgen dat we op schema blijven. Dit heeft ons een aantal resultaten gebracht waar we erg trots op zijn. We hebben onze facturatie module gelanceerd, een enorme stap voorwaarts voor clevergig. Verder is het ons snel gelukt om 2 miljoen diensten te passeren en zijn we stevig doorgegroeid met meer dan 50 nieuwe klanten.
  • 2023

    Het jaar is nog niet voorbij, maar we hebben al vele veranderingen doorgemaakt. Sinds juni 2023 is clevergig overgenomen door Visma en gaat nu verder onder de vlag en het management van het Belgische Visma-bedrijf Beeple. Deze overname is een belangrijke stap voor ons als bedrijf! Met zulke sterke partijen achter ons kunnen we sneller groeien en nog meer kwaliteit en gebruiksgemak aan jullie leveren. To be continued... 🙌

Wil je net als vele anderen clevergig uitproberen?

Bekijk clevergig zelf rustig rond of spreek één van onze experts over de mogelijkheden. 
 
KENNISMAKING